Meer grip op jouw loopbaan met Persoonlijk ontwikkelingsplan

.
.
.
Op http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfonderzoek/persoonlijk-ontwikkelingsplan vond ik een beschrijving van het Persoonlijke OntwikkelingsPlan (POP) met de vragen die je jezelf daarbij kunt stellen: Een POP is een ‘ontwikkelingscontract’ tussen een werknemer en zijn werkgever. Het POP leidt tot een voortdurend leerproces met als uitgangspunten:

De lange-termijndoelen van de organisatie waar je werkt
De huidige en toekomstige functie-eisen
Jouw functioneren in je werk
Jouw loopbaanwensen

Om een persoonlijk ontwikkelingsplan te kunnen maken, kun je je afvragen:

Waar ben ik goed in?
Wat doe ik graag?
Gebruik ik dat in mijn huidige baan?
Wat kan ik doen om mijn functie beter te vervullen?
In welke richting wil ik me verder ontwikkelen?
Wat is mijn persoonlijke visie?
Wat zijn mijn ambities? (Wat wil ik over vijf of tien jaar bereikt hebben?)
Wat zou ik daarvoor moeten leren?

Wat mag er niet ontbreken in jouw ontwikkelingsplan?
.
.
.


..
.
.
.
.
.
.

Geef een reactie

