Wat is jouw unieke talent?

.
.
.
In zijn boek “Waag de sprong” gebruikt Gay Hendricks het beeld van de Matroesjka’s om op zoek te gaan naar jouw unieke talent. Bij de Matroesjka’s vind je steeds weer een nieuw pop als je de voorgaande open maakt. Dit herhaalt zich tot je uitkomt bij de kern.

Gay beschrijft de buitenste pop als de vaardigheid waarin jouw unieke talent verpakt is. De uitspraak die hiermee samenhangt is:

Ik ben op mijn best als ik ………..

.
Als je eenmaal een eenvoudige duidelijke uitspraak gedaan hebt, kun je wat dieper gaan:

Als ik op mijn best ben, ben ik eigenlijk ……………..

.
Probeer hierbij zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven wat je doet als je op je best bent. Je kunt nog een laag dieper gaan door jezelf nu de volgende vraag te stellen:

Als ik dat doe , vind ik het allerleukst …………………

.
Als de nieuwe ontdekkingen je energie geven, ben je op de goede weg jouw unieke talent verder te ontdekken.
.
.
.

..
.
.
.
.
.
.

Geef een reactie

